در حاشیه رونمایی کتاب میراث بان تالیف حسین مسرت از پژوهشگران و نویسندگان بنام یزد مبلغ 20 میلیون تومان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ 09 March 2024
 
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، در آیین رونمایی کتاب میراث بان شامل زندگی و آثار مرحوم استاد محمود مشروطه عکاس، هنرمند،بازیگر و میراث بان یزدی که به تالیف پژوهشگر و نویسنده بنام یزدی حسین مسرت است و با حضور مسئولین استانی همچون مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی ، اهالی دوشنبه های رهایی و هنرمندان و هنردوستان برگزار گردید مبلغ 20 میلیون تومان عواید فروش این کتاب به ستاد دیه استان یزد جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.
 
استاد محمود مشروطه در دهم اسفند ۱۲۹۸ شمسی در خانواده ابوالحسن مشروطه به دنیا آمد و در سال ۱۳۲۹ به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در شهرهای شهر بابک و یزد و در دبستان‌های گوناگون به آموزش پرداخت.
 
وی که از سال ۱۳۲۱ شمسی به کارهای هنری و عکّاسی دلبستگی پیدا کرده بود، در سال ۱۳۳۲ آموزش تعلیمات سمعی و بصری دید و پس از آن با راه‌اندازی نخستین مرکز سمعی و بصری شهرستان یزد، به مدت ۱۱ سال سرپرست آن بود.
بعدها این مرکز به ادارۀ فرهنگ و هنر پیوست، او در سال ۱۳۴۶ رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر یزد شد تا اینکه در سال ۱۳۴۸ سرپرستی اداره فرهنگ و هنر را بر دوش گرفت و از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۸ که بازنشسته شد، مسئول امور کتابخانه‌های عمومی استان یزد بود و سرانجام در ۱۲/‏۱۰/‏۸۳  در سن ۸۵ سالگی درگذشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار